4. When are you going to do your exercises?
5. When are you going to read this bbok?
6. When are you going to speak to your friend?
7. When’s your friend coming to Moscow?
XII. Переведите иа английский язык следующие предложения.
1. Я собираюсь изучать французский язык. 2. Когда вы поговорите с вашим преподавателем? 3. Что вы будете делать вечером? 4. Я сделаю эти грамматические упраж нения до урока. 5. Мы не будем писать диктант, мы будем читать новый текст.
ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКИЕ УПРАЖНЕНИЯ
I. Прочитайте вслух текст урока, предварительно отработав чтение следующих слов.
lives letters
knows firms
goes telegrams
II. Прочитайте вслух следующие слова.
a) knife, know, knock, knave, knee, knit, knew, knot;
rule, blue, flute, rude, ruby, allude
b) speech, crack, drone, stuff, traffic, gate, gust, bigger,
log, egg, germ, high, jig, just, kite, bring, quest, quick,
race, cane, cinders, cut, care, mere, tire, cure, stir, bum, arm, lore, port
III. По каким признакам вы определите часть речи следующих слов? Переведите эти слова иа русский изык.
nicely finder revision homework
doctor dictation foreigner learner
IV. Ответьте иа вопросы, используя Активную лексику урока. Полу
ченные ответы используйте в кратком сообщении после каждой группы вопросов. '
a) l. Do you learn English or flo you already know it well?
2. Does your friend know /English well?
3. Do you sometimes dci your homework together?
4. Do you like to do your? homework together?
5. Which of you likes writing letters?
6. Which of you is always! in time for the lesson?
b) 1. How often do you get jnewspapers and magazines?
2. Which magazines do yj>u like to read?
3. Do you often get letter^ from your friends?
4. Which of you likes getting letters?
5. Which of you likes writing letters?
4 Бон* И. А. и др.